- Styrgrupp och projektledning
- Processhandledare och utvecklingsledare
- Nätverksmodellen
- Tema 1
- Tema 2
- Tema 3
- Tema 4
- Modulbiblioteket
- Publicerat
- Utvärdering
- eHälsalyftet
- Befintlig sida: Processhandledare och utvecklingsledare
Processhandledare och utvecklingsledare
Processhandledare och utvecklingsledare (PHL-UL) leder arbetet med eHälsalyftet ute på organisationerna.
Utöver uppdraget som utvecklingsledare ingår följande i uppdraget som processhandledare:
- Vara sammankallande och leda nätverksgrupper med utvecklingsledare.
- Ansvara för att sammanfatta behov och önskemål som framkommer vid dialogseminarierna och återkoppla detta till närmaste verksamhetsledning.
- Deltar i och leder vid behov arbete med att skapa stödmaterial till dialogseminarietema.
- Deltar i nätverksgrupper med andra processhandledare.
- Vid behov leda dialogseminarier för chefer inom sin verksamhet.
- Attestera tidrapporter från utvecklingsledare i sitt/sina nätverk enligt gällande rutiner.
Utvecklingsledarnas huvudsakliga uppgifter är att:
- Leda dialogseminarier för medarbetare inom sin verksamhet.
- Planera och följa upp dialogseminarier inom sin verksamhet.
- Ansvara för att rapportera arbetade timmar samt deltagarnärvaro vid dialogseminarium enligt gällande rutiner.
- Ansvara för att sammanfatta behov och önskemål som framkommer vid dialogseminarierna och återkoppla detta till närmaste processhandledare/verksamhetens ledning.
- Deltar, inför varje nytt dialogseminarietema, i nätverksgrupper tillsammans med andra utvecklingsledare.
- Delta vid lärandeseminarium inom eHälsalyftet.